Ohayō!

Japonia jest krajem równie tajemniczym, co fascynującym. Tymczasem każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z mangą czy anime, często od przypadkowo wybranego tytułu, zostaje rzucony od razu na głęboką wodę, gubiąc się wśród japońskiego sposobu myślenia i postrzegania rzeczywistości. Doświadczyłam tego na własnej skórze i przyznam, że z radością przyjmowałam każdą pomoc od kogoś bardziej doświadczonego. Ten blog powstał z myślą o takich osobach, jak ja kiedyś, stawiających swe pierwsze kroki w bardzo różnorodnym świecie m&a. Postaram się przybliżyć Wam kulturę Japonii, i przynajmniej niektóre z tych, tak odmiennych od naszych, zwyczajów. Oczywiście, ja też wciąż się uczę nowych rzeczy, więc za wszelkie uwagi, komentarze czy propozycje tematów będę bardzo wdzięczna :)

Mirāju-chan

sobota, 15 stycznia 2011

Symbolika zwierząt

Karp - symbol siły, odwagi i niezwykłej determinacji, gdyż może płynąć pod prąd nawet szybkich strumieni i wodospadów.

Żaba – symbolizuje pieniądze. Po japońsku słowa "wracać do domu" i "żaba" brzmią tak samo: kaeru, dlatego gdy nosi się np. małą figurkę żabki w portfelu, pieniądze szybko wracają "do domu".

Kot - oznacza szczęście. Maneki neko (kot zapraszający) to figurka kota z podniesioną jedną łapką, stojąca przed sklepami japońskimi oraz restauracjami. Zgodnie z tradycją lewa łapa zaprasza klientów i gości, natomiast prawą przywołuje pieniądze i szczęście.

Królik/Zając - według wierzeń siedzi na księżycu i wyrabia mochi (ciasteczka z ubitego ryżu). Jest symbolem długowieczności.

Motyl – głównie jest symbolem kobiecości i szczęścia.

Sowa – po japońsku fukurou, natomiast fuku oznacza szczęście, stąd też poprzez grę słów sowa stała się symbolem szczęścia.

Wół - symbol szczęścia kojarzony z radością i powodzeniem.

Wąż - jest symbolem odrodzenia, a także kobiecej zazdrości.
 

3 komentarze:

  1. A ja mam takiego fajnego pluszowego zajączka ;P Nie będę go wyrzucać , może przyniesie mi długowieczność.
    A symbolika jest świetna ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko uważaj, Beci, bo w Chinach z kolei zającem nazywa się partnera w związku homoseksualnym, który przejmuje rolę kobiety :P

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe no to nieźle...a królik siedzi...i wyrabia ciasteczka:P

    OdpowiedzUsuń